vrijdag 15 september 2017

Thema van de week : steen op steen!

Ik word later huizenbouwer,
netjes leg ik steen op steen.
Ik bouw huizen met een puntdak,
en een tuintje er omheen. 
Bovenop maak ik de schoorsteen,
en beneden komt de straat.
Ik word later huizenbouwer,
ik weet nu al hoe dat gaat! 

Zoals je al gemerkt hebt zijn er op onze school grote verbouwingen aan het gebeuren.  Daar pikken wij graag op in en gaan daarom van slag met het thema bouwen in de klas.    

Wat zullen we allemaal doen binnen dit thema?
-een waarneming van de werken op onze school
- huisjes knutselen: schilderen, knippen en plakken! 
- een liedje aanleren 
-  een themahoekje met zand/grind/stenen,een vrachtwagen en bob de bouwer.
- filmpjes en liedjes bekijken op het prowise-scherm over bouwen
- samen bouwen met de blokken
- krikadul de krokodil komt de woordjes van de gereedschapskist in stukjes happen. 
- tellen van blokjes...  Wie heeft er meer blokjes?  Wie heeft er minder blokjes?  Of evenveel?

Wat hebben we nodig? 
Is het mogelijk om...
- een foto van jullie huisje mee te geven.   Graag willen wij ons eigen huisje natekenen.
- een koekjesdoos mee te geven.  De koekjesdoos zullen we omtoveren tot een huisje.

Donderdag gaan we van start met onze eerste jarige!
Hiep Hiep Hoera want Eirynn wordt volgende week 5 jaar
Dat vieren we graag in de klas.    Wat kijken we ernaar uit!


Het belooft een leuke schoolweek te worden!   Maar eerst een fijn weekend! 

groetjes juf Sara en juf Ann-Sophie